Často kladené dotazy-obchodní (FAQ)

 Co je Solingen? 

Solingen není značka výrobku, jak se mylně domnívá řada lidí. Solingen je jméno německého města, které samo o sobě nevyrábí nic. Soustřeďuje historicky známé firmy z oblasti nožířství a výroby řady střižných a řezných nástrojů. 

Produkty, které pocházejí alespoň ze 60% z tohoto města, má výrobce právo označit názvem města, který německá vláda chrání coby ochrannou známku. Na výrobku ovšem nesmí nikdy chybět ani jméno konkrétního výrobce, k němuž bývá navíc často připojen i firemní emblém. Pouze takto označené zboží pochází skutečně ze Solingenu.

Ani sebepřesnější značení však stále nemůže zákazníkovi zaručit jednu důležitou věc, a tou je stejně vysoká kvalita veškerého zboží vyrobeného v Solingenu. Všechny firmy nepochybně produkují velice dobré nožířské výrobky, ovšem některé z nich jsou „pouze“ vysoce kvalitní, zatímco jiné jsou špičkové či profesionální. 
 

  Musím být u Vás registrovaný, abych mohl nakoupit?

Ne, k nákupu na našem e-shopu není registrace nutná. Registrace je výhodná pro toho, kdo očekává opakované nákupy na e-shopu. Poté, je-li zákazník registrovaný, jsou po zadání přihlašovacích údajů zákazníkovi nabídnuty již jednou zadané údaje – nemusí tedy vypisovat fakturační, dodací adresu a kontaktní údaje.

V uživatelské sekci může také sledovat svoje objednávky, i jejich úroveň vyřízení.
 

  Jak poznám, že si mohu objednávku vyzvednout, pokud si zvolím osobní odběr?

Jakmile odešlete objednávku, je tato zadána v našem interním systému a nic nebrání jejímu zpracování. Pokud volíte zboží skladem, a chystáte se platit hotovostně až při převzetí zboží na naší provozovně, zastavit se můžete prakticky ihned.

Pokud zasíláte peníze bankovním převodem nebo hradíte přes platební bránu, je nutné počítat s tím, že zboží Vám může být vydáno až po připsání částky na účet (tedy 2-3 pracovní dny!).

Za těchto okolností Vám doporučujeme připsání platby telefonicky si ověřit.

Důležité upozornění – zboží je blokováno maximálně 5 pracovních dní, poté objednávky stornujeme, a to právě z důvodu blokace zboží, které v době, co jej pro Vás máme připraveno, nemůžeme nabídnout nikomu dalšímu.
 

  Může objednávku vyzvednout někdo jiný nežli zákazník, který si vyzvednutí objednal?

Ano, je to možné. Zboží je vydáváno za předpokladu, že je již zaplaceno, případně je placeno hotově na provozovně. Ideální je, pokud nás o tomto písemně informujete, případně, víte-li tuto skutečnost již při zadávání objednávky, vepíšete jméno přebírajícího do poznámky.
 

 Jak zjistím stav své objednávky?

Stav Vaší objednávky Vám ochotně sdělí naši pracovníci Zákaznického servisu. Jste li registrovaným uživatelem, můžete nahlédnout do uživatelské sekce po přihlášení svými uživatelskými údaji.
 

  Mohu měnit objednávku poté, co jsem ji již odeslal? Případně jak?

Pište, nebo volejte na náš Zákaznický servis, co nejrychleji to půjde. Můžete také přeposlat potvrzující e-mail, který jste obdrželi po objednávce s poznámkou, že si přejete objednávku zrušit, případně upravit a jak. Nebudete potom muset vypisovat číslo objednávky a další informace ručně.

Rychlost je v tomto směru velmi důležitá, abychom stihli NEexpedovat zboží, které nechcete, nebo si přejete vyměnit. S expedicí jsou potom bohužel spojeny zbytečné Vaše náklady na dopravu!
 

  Je možné do objednávky, po jejím zaplacení, ještě přidávat zboží?

Zboží samozřejmě přidat lze, ale lze to řešit pouze, jako by byla provedena nová objednávka. Individuálně Vám tedy zboží z obou objednávek sloučíme, aby bylo ušetřeno na dopravném. Nicméně pokud je již předešlé zboží zaplaceno, bude nutné zaplatit částku zbytku dobírkou a s ní poplatek doběrečného. Obraťte se v každém případe na náš Zákaznický servis.
 

  Kdy mohu objednané zboží očekávat?

Objednávky přijaté v pracovní den do 14 hod expedujeme ten samý den – toto se týká položek, které jsou skladem. Takovéto objednávky jsou zákazníkovi zpravidla doručovány následující pracovní den.

Objednávky přijaté po 14 hod jsou expedovány buď ještě ten samý den, nebo až následující pracovní den a doručovány až následující pracovní den po expedici.

Doručení objednaného zboží lze tedy očekávat do 2-3 pracovních dní.
 

  Je důležitá kontrola zboží při jeho převzetí?

Ačkoli se snažíme zajistit kvalitu doručení tak, aby se nikdy nic nepoškodilo, výjimečně se něco při dopravě bohužel poškodí. Pokud pojmete podezření, například vidíte otlučenou krabici, jednoduše zboží nepřebírejte. Dopravci řekněte, že o tento kus nemáte zájem, ten ho opět naloží a odveze zpět k nám.

Náš zákaznický servis vás poté bude kontaktovat a domluví s vámi další postup.

 

  Zboží není skladem, jak dlouho bude trvat jeho doručení?


Orientační informace o dostupnosti zjistíte snadno – u zboží samotného je zobrazena orientační doba, za jakou bude vaše zboží dostupné. Doby stanovené na e-shopu jsou odvozeny od obvyklých dodacích termínů našich dodavatelů, případně výroby. Je tedy možné, že zboží je v době Vaší objednávky již na cestě k nám, a expedováno může být podstatně dříve, nežli je uvedeno. Pokud tedy potřebujete vědět skutečné dodání u zboží, obraťte se na náš Zákaznický servis.
 

  Proč se stává, že některý výrobek není na skladě?

Samozřejmě, že se snažíme, aby všechny výrobky uvedené na našem eshopu byly zákazníkovi co nejdříve k dispozici. Někdy se však stane, že kvůli vysoké oblibě některých výrobků, nebo dodavatelským problémům, je některé zboží vyprodané.

Obecně můžeme odhadnout, kdy zboží na sklad přijde. Protože však máme dodavatele z celého světa, je velmi obtížné předpokládat, kde mohou vzniknout problémy způsobující opožděné dodávky.
 

  Jaké jsou možnosti placení?

Plaťte tak, jak Vám to nejlépe vyhovuje, u nás můžete zvolit formu úhrady:

• bankovní převod - platba předem;
• dobírka v rámci ČR;
• hotově při osobním odběru;
• PayU - platba kartou;
• PayU - online převod přes Vaše internetové bankovnictví.

Podrobnější informace naleznete zde.

 

  Co mám dělat v případě, že se mi nedaří zaplatit kartou při platbě on-line?

Důvody, proč vaše platba kartou nebyla úspěšná, mohou být různé. S dotazem ohledně konkrétní platby se můžete vždy obrátit na svou banku. Můžeme vám pomoci i my, a to prověřením stavu platby v systému evidence plateb. V takovém případě volejte náš Zákaznický servis. Rádi Vám pomůžeme.

 

  Jak zjistím, zda se mé peníze připsaly na váš účet?


Pokud platíte převodem z banky, před bankovní uzávěrkou, obvykle je platba připsána na náš účet následující pracovní den. Bohužel v systému se tato platba automaticky objeví až následující pracovní den po připsání na náš účet. Obvykle v ten samý den dochází k expedici objednávky, jsou-li položky skladem.

Samozřejmě lze na vyžádání expedici urychlit, a to o dobu mezi připsáním částky na náš bankovní účet a automatickým připsáním částky do našeho interního systému - tedy o den. Prosím, obraťte se na náš Zákaznický servis.

O expedici/převzetí zásilky společností PPL je zákazník informován SMS zprávou přímo od doručujícího řidiče, pokud je balík doručován soukromému spotřebiteli.
 

  Mohu zakoupené zboží vrátit?

I když je procento vrácení zboží mizivé, jistě je dobré vědět, že u nás máte stejnou záruku jako v kamenném obchodě. Je v našem zájmu vše vyřešit co nejrychleji, takže se nemusíte bát, že byste na vyřízení čekali déle, než je nutné (zpravidla je vše vyřešeno do několika dnů). Podrobnější informace naleznete v Informacích pro spotřebitele.

 

  Jak reklamovat zboží?


Jestliže není se zbožím něco v pořádku a chcete ho reklamovat, postaráme se samozřejmě o rychlé vyřízení. Podrobnější informace naleznete v Reklamačním řádu.
 

  Mám nárok na vrácení poštovného při reklamaci?

Ano, jako spotřebitel a pouze při uznané reklamaci. Rádi bychom však dali přednost možnosti, abychom si reklamované zboží mohli vyzvednout sami.


Tento web používá cookies Abychom Vám mohli v tomto eshopu nabídnout kvalitní služby a pokročilé funkce, využíváme cookies. Prohlížením tohoto webu s tímto souhlasíte. Pro více informací o cookies a jejich případném blokování navštivte článek Cookies Rozumím