Reklamační řád
Reklamační řád se řídí našimi obchodními podmínkami.
Výňatek obchodních podmínek uvádíme níže:
6.Reklamační řád a práva zvadného plnění (pro spotřebitele)
a) Práva Kupujícího zvadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními §1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského zákoníku) a Reklamačním řádem Prodávajícího.
b) Prodávající odpovídá Kupujícímuza to, že dodal zboží, které si Kupující objednal, a že zboží při převzetí nemá vady.
To znamená, že zboží při převzetí zejména:
- má vlastnosti, které byly ujednány, které Prodávající popisuje, nebo které mohl Kupující očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- vyhovuje požadavkům právních předpisů
- se hodí k účelu, který Prodávající uvádí, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá
- odpovídá jakosti, která byla sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy
- a-nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
c) Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.
d) U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní obchodu, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba. U použitého zboží je záruční doba dvanáct měsíců od převzetí zboží.
e) V případě, že bude Kupujícímu zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou nemohl Kupující kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.
f) V souladu s občanským zákoníkem náleží Kupujícímu tato práva zvadného plnění:
Doplnění toho, co chybí
- Pokud Prodávající dodá zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo dodá nekompletní zboží, má Kupující právo na doplnění toho, co chybí.
Sleva z kupní ceny
- Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla vzáruční době, může Kupující vždy požadovat přiměřenou slevu zkupní ceny.
Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
- Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží může Kupující požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy. Právo na výměnu zboží Kupujícímu nenáleží v případě, že je vadná pouze část (součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojde Prodávající k závěru, že je vadná pouze součást zboží, vyměníme pouze tuto součást. Požadovat výměnu zboží nemůže Kupujícíu zboží použitého, nebo prodávaného za nižší cenu. Namísto toho může požadovat slevu zkupní ceny.
Oprava věci
- Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
- Vrácení peněz může Kupující požadovat pouze za předpokladu, že:
- dodání vadné nebo nekompletní věci ze strany Prodávajícího zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo
- Prodávající není schopen odstranit vadu, pro kterou nemůže Kupující zboží řádně používat, nebo není schopen zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
- Kupující nemůže řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
- se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
- Prodávající nedodrží lhůtu pro vyřízení reklamace, nebo nezjedná nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace
g) Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že Kupující vrátí věc v tom stavu, v jakém ji Kupující obdržel.
Výjimkou jsou případy, kdy:
- došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci
- Kupující použil věc ještě před objevením vady;
- Kupující nezpůsobil nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním a nebo opomenutím; nebo
- Kupující věc prodal ještě před objevením vady, spotřeboval ji, anebo pozměnil věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen z části, vrátí Kupující Prodávajícímu,co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch
h) Práva zvadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl, sám vadu způsobil,nebo uplynula-li záruční doba.
i) Záruka a nároky zodpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (za opotřebení způsobené užíváním se považuje i snížení kapacity baterií a akumulátorů)
- vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy jej Kupující převzal
- věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána
- věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby)
j) Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:
- informování Prodávajícího e-mailem či písemně
- doručení reklamovaného zboží (jinak než na dobírku, kterou Prodávající nepřebírá) na adresu provozovny Prodávajícího. Při zasílání je Kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Ke zboží je nutno přiložit doklad o zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
- Je-li reklamace shledána neoprávněnou, má Prodávající právo požadovat náhradu nákladů spojených se zjišťováním vady a náhradu nákladů na přepravu reklamovaného zboží zpět ke Kupujícímu.
k) Prodávající neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou za příčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
l) O doručené reklamaci rozhoduje Prodávající ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a Kupující nedohodnou na delší lhůtě.
m) Pokud Kupující zvolí právo, které mu nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo vpřípadě výměny zboží, která není možná), bude Prodávající Kupujícího neprodleně informovat. V takovém případě může Kupující zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
n) Při reklamaci vydá Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje. Dále (po vyřízení reklamace) vydá Prodávající potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
o) V souladu s občanským zákoníkem má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Právo na úhradu těchto nákladů musí Kupující uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Řešení spotřebitelských sporů
Je-li Kupující spotřebitel a vznikne-li mezi Prodávajícím a Kupujícím spor ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit přímo, má Kupující právo obrátit se stímto sporem
na Českou obchodní inspekci.
na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú.
za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.
Toto právo může Kupující uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u Prodávajícího poprvé uplatnil právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.